Fotograficzne Q&A

Hej! Trochę długo się do tego zabierałam, ale w końcu jest!!!
Dzisiaj post z pytaniami i odpowiedziami :)
Przez jakiś czas mogliście mi je zadawać na fanpage i tutaj w komentarzach, trochę się tego nazbierało...

Także zapraszam!






1) Jak zaczęła się Twoja przygoda z fotografią?
Napisałam o tym cały post wraz ze zdjęciami. Zapraszam tutaj: https://milenagunia.blogspot.com/2016/09/fotografia-jak-to-sie-u-mnie-zaczeo.html

2) Czy skończyłaś jakąś szkołę fotograficzną?
Długo broniłam się przed pójściem do szkoły fotograficznej, bo nie chciałam robić czegoś, co ktoś mi każe. W końcu się złamałam i poszłam do dwuletniej szkoły policealnej TSF. Po roku zrezygnowałam i mam ukończoną tylko roczną szkołę.

3) Jakiego sprzętu używasz?
Do robienia zdjęć: Canon 50D + Canon 85mm 1.8. Mam też 50mm, ale już z niej nie korzystam odkąd mam 85mm.
Do obróbki zdjęć korzystam z tabletu graficznego Wacom Intuos Draw.

4) Czy zarabiasz na fotografii?
Niestety JESZCZE nie. W przyszłości na pewno chciałabym na tym zarabiać.

5) Czy robisz zdjęcia każdej osobie?
Nie, sama wybieram z kim chcę współpracować :)

6) Co Cię inspiruje? Skąd bierzesz pomysły?
Szczerze? Wszystko mnie inspiruje, potrafię zobaczyć jakiś kolor na ulicy i już widzę całą sesję w takich kolorach. Inspirują mnie modelki, makijaże i tak na prawdę różne, dziwne rzeczy, niezwiązane z fotografią, np. tak jak ostatnio podkładka pod naczynia :D
Jak już nie mam żaaaadnych pomysłów to przeglądam pinteresta, oglądam teledyski i zawsze coś się znajdzie. :)

7) Jaki polecasz program do obróbki zdjęć?
Ciężko powiedzieć w momencie, kiedy na okrągło korzystam z jednego :) Photoshop, Gimp, a do niewymagających retuszy itp Photoscape.

8) Czy fotografia to Twoja jedyna pasja? Czy to jest to, co chcesz robić w życiu?
TAK i TAK! Nie ma nic w moim życiu poza fotografią i nie wyobrażam sobie, żebym robiła coś innego.

9) Czy trudno było Ci zacząć pracę jako fotograf?
Niestety nie pracuję jako fotograf. Pracuję w sklepie fotograficznym, jestem kierownikiem i sprzedawcą i akurat tam ni było trudno mi zacząć, praca jak praca.
A jeśli chodzi o robienie zdjęć to trochę zajęło mi dotarcie w miejsce, w którym jestem i jeszcze trochę potrwa zanim dotrę tam, gdzie chcę być :)

10) Ulubione zdjęcie własnego autorstwa.
Seeeerio? Mam wybrać jedno? Chyba nie potrafię jednego... Będą dwa :)


11) Jak zorganizować sesję zdjęciową?
To ciężkie pytanie, bo każdą sesję inaczej się organizuje. Ogarnia się ekipę na jeden konkretny termin, ogarnia się koncepcję oraz rzeczy na tą sesję. Spotykamy się i tworzymy :)

12) Jaki polecasz model/markę aparatu?
TO ZALEŻY! Serio, wszystko zależy od rzeczy, które chcemy robić. Każda marka jest dobra, a reszta zależy od preferencji i naszych upodobań no i oczywiście od kwoty do wydania :)

13) Raw czy jpeg? Dlaczego? 
Oczywiście, że RAW! Z jpega niestety nie wyciśniemy tyle co z rawów, w których mamy 100% kontrolę nad tym jak wygląda zdjęcie. Jpeg to niestety automat :(

14) Masz własne studio? (ostatnie zdjęcia wyglądają na studyjne)
Niektóre sesje robiłam w plenerze, a i tak wyglądają jak robione w studio :)
Można powiedzieć, że mam "mini studio", takie naprawdę tyci, tyci ;) Wszystko dzieje się w moim pokoju z tłem z brystolu i jednej lampy (a niedługo z trzema lampami, bo dokupiłam <3)

15) Jakie masz plany fotograficzne na przyszłość?
Spełniać się, zrobić jakieś okładki magazynów i zarabiać na tym co kocham. Chciałabym też własne studio, ale takie duże, prawdziwe :)



Jeśli macie jeszcze jakieś pytania - zadawajcie pod postem. Może stworzę Q&A part II :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw coś po sobie